ForeningLet understøtter kortbetalinger. Både Dankort samt udenlandske kort såsom MasterCard, VISA og VISA-Electron.

For at kunne modtage kortbetalinger skal man abonnere på vores guldpakke. I denne pakke er et abonnement på en betalingsgateway fra QuickPay inkluderet, så den skal man ikke betale for, når man har guldpakken hos os. Et QuickPay-abonnement koster normalt 149 kr. om måneden ekskl. moms.

Priser på Dankort

Ud over at have et abonnement hos ForeningLet på guldpakken, så betaler man også til Nets for at kunne modtage Dankortbetalinger. Priserne er som følger:

Oprettelsesgebyr: 250 kr.
Årsabonnement: 1.100 kr.
Pris per transaktion/betaling: 0,54 kr. + 0,19% – dog max. 2,50 kr.

Priser på udenlandske kort

Hvis man ønsker at kunne modtage fx MasterCard, VISA og VISA-Eletron, så skal man have en aftale vedr. internationale kort. Denne aftale kan man få via Swedbank, som ForeningLet har indgået en aftale med, og dermed kan tilbyde lavere priser end det det normalt koster hos Swedbank.

Oprettelsesgebyr: 0 kr.
Årsabonnement: 0 kr.
Pris per transaktion/betaling kort udstedt i DK: 0,7% (fx MasterCard, VISA og VISA-Electron)

Priser på andre kort:
Pris per transaktion/betaling firmakort udstedt i DK: 1,35%
Pris per transaktion/betaling kort udstedt i EU: 2,0%
Pris per transaktion/betaling kort udstedt udenfor i EU: 2,25%

Swedbank har flere fordele i forhold til andre udbydere af udenlandske kort:

• Kortomsætningen bliver afregnet til kunden som en bruttosum efter 2 bankdage.
  • Bruttoafregningsprincippet har til formål at forenkle foreningens afstemning af den afregnede kortomsætning i forhold til kortomsætningen registreret i foreningens medlemssystem.
  • Attraktive priser.

Hvad skal man vælge?

Skal man vælge en aftale med Nets vedr. Dankort (og VISA-Dankort) og/eller skal man vælge en aftale med Swedbank vedr. udenlandske kort? Det er der ikke noget entydigt svar på. Det afhænger af flere ting: Hvor mange opkrævninger udsendes der årligt? Hvad er beløbsstørrelsen på opkrævningerne? Er der mange udenlandske medlemmer (og dermed kort udstedt enten i EU eller uden for EU)?

Kontakt os gerne for at få en uforpligtende snak omkring, hvad der passer til lige præcis jeres forening.

Hjælp til at komme i gang

Hvis man har besluttet sig for at modtage kortbetalinger, så kan man – når man er logget ind i ForeningLet (i sin egen forening) – gå ind under “Diverse -> Kom i gang med kortbetaling”, og dér kan man finde hjælp til hvordan man søgt Nets og/eller Swedbank om en aftale.