Vi tager naturligvis sikkerhed meget alvorligt.

Alle data er gemt i to fysisk adskilte datacentre i Irland. Hvis det ene datacenter – meget usandsynligt – bliver utilgængeligt, så vil det andet datacenter tage over. Data er således replikeret. Udover replikeringen af data, så bliver der taget backup af alle data hver nat, og denne backup bliver gemt på en tredje lokation.

Datacentrene styres af Amazon.com, som er en af verdens største udbydere af IT-hosting. Amazon.com har en ISO 27001 certificering, som er en international standard for styring af sikkerhed.

En forenings data er beskyttet af et personligt login I selv vælger, så kun I – og eventuelt andre fra jeres forening som I giver adgang – kan tilgå jeres data. ForeningLet deler ikke jeres data med tredjepart. Når I beder om support fra ForeningLet via mail eller telefon, så vil en medarbejder fra ForeningLet tilgå jeres data for at hjælpe med at svare på jeres spørgsmål. Udover dette vil ForeningLet ikke tilgå jeres data.

Al kommunikation fra din computer og hen til serverne hvor jeres foreningsdata befinder sig er krypteret via HTTPS. Det er den samme kryptering som banker og andre institutioner anvender til at beskytte data. Dermed kan ingen “lytte med” på forbindelsen.

Tilgængelighed og hastighed på systemet

Systemet afvikles på datacentre hos Amazon.com i Irland, og det betyder, at systemet (næsten) altid er tilgængeligt, da Amazon.com har en meget høj oppetid på deres datacentre. Der kan være enkelte små udfald, som primært sker om natten, hvor der fx lægges opdateringer på systemet. Systemet er således ikke ustabilt eller utilgængeligt over en længere periode.

Alle skærmbilleder i systemet indlæses hurtigt. Det er et centralt designprincip i systemet, at skærmbilleder ikke må tage lang tid at indlæse (maksimum 0,5-1 sekund).

Persondata