Hos ForeningLet tager vi beskyttelse af personoplysninger meget seriøst. ForeningLet overholder naturligvis alle gældende lovgivninger – og ForeningLet overholder også persondataforordningen, som træder i kraft i 25. maj 2018 (også kaldet GDPR).

Vi har følgende funktioner som har relevans for vores kunder – typisk foreninger – i forhold til GDPR:

• Vi har en databehandleraftale som er et tillæg til vores abonnementsvilkår. I kan hente jeres egen databehandleraftale inde i systemet (når I er logget ind med rettigheden “Administrator” eller “Opsætning”) under “Opsætning -> Forening -> Databehandleraftale”.
  • Permanent sletning af et medlems data x antal måneder efter udmeldelse. I skal vælge hvor mange måneder I ønsker at der skal gå før medlemmets data slettes permanent fra systemet.
  • Mulighed for nemt at indhente samtykke på nye medlemmer når de foretager indmeldelse via online tilmelding, samt mulighed for at udsende mail til eksisterende medlemmer, hvor medlemmerne nemt kan afgive deres samtykke.  Efterfølgende vil I altid kunne se, hvornår – og til hvad – et medlem har givet samtykke. Læs mere om funktionen ved at klike her.

På idrætsområdet har DGI og DIF lavet nogle gode vejledninger til hvad man som dataansvarlig skal være opmærksom på. Materialet kan ses her:

Vejledninger fra DGI og DIF

Husk også, at ForeningLet i denne sammenhæng er databehandler mens de foreninger/kunder som anvender ForeningLet er dataansvarlige.