ForeningLet tilbyder foreningsservice – vi kan hjælpe med at klare nogle af de mange administrative opgaver, som typisk foreningens kasserer og bestyrelse bruger tid på. Det kan frigøre mere tid til medlemmerne og kan aflaste de frivillige kræfter.

Med foreningsservice får I et “kontor”, hvor kompetente medarbejdere med indsigt i foreningslivet varetager den daglige administration.

Det er foreningen selv, der bestemmer, hvilke opgaver der ønskes hjælp til, og der betales kun for det aktuelle timeforbrug. Kontakt os gerne for et uforpligtende møde, før beslutningen tages. Afhængigt af ønsker kan jeres forening hurtigt komme i gang med foreningsservice – og viser det sig, at det ikke var hvad I havde forestillet jer, så kan samarbejdet afsluttes fra dag til dag (allerede ud faktureret timeforbrug skal dog betales).

Foreningsservice kan hjælpe med:

• Bogføring, elektronisk arkivering af bilag, betaling af regninger
  • Medlemskontakt via mail
  • Registrering/indmeldelse af nye medlemmer
  • Udmeldelse af medlemmer
  • Kontingentopkrævning
  • Spørgsmål via mail om kontingent, rykkere og betaling
  • Tilmelding til arrangementer, kurser m.m.
  • Oprettelse af hjemmeside til foreningen, vedligeholdelse af hjemmeside
  • Evt. andet

Hvordan fungerer det i praksis?

ForeningLet og foreningen laver en skriftlig aftale i fællesskab. Foreningen har stadig det økonomiske ansvar, de står selv for regnskabsafslutning og den endelige godkendelse fra revisor.

Prisen er 300 kr. pr. time ekskl. moms.
Foreningen betaler kun for det aktuelle timeforbrug, dvs. hvis der bruges 15 min på en given opgave, er det også kun 15 min som afregnes.
ForeningLet laver afregning på foreningsservice timer hver måned, dvs. det er nemt for foreningen at holde øje med tid og forbrug.
Ud fra erfaring fra kunder, som anvender vores bogføringshjælp, har vi beregnet at det koster ca. 10 kr. ekskl. moms per bilag vi bogfører.

Udtalelse fra kunde

Her følger en udtalelse fra én af vores kunder, nemlig foreningen Frøsamlerne, vedr. foreningsservice:

Vi er gået fra at være en mindre forening hvor kassereren lavede vores regnskab til at blive en større forening med et større regnskab og flere projektkonti. Vi benytter os af foreningsservice til bogføring, kontering og udarbejdelse af vores regnskab. Hjælpen er uvurderlig, bogføringen sker med det samme.