Priser

Hjemmesidemodulet koster 59 kr. om måneden ekskl. moms. I abonnementet er inkluderet 1 GB data, og yderligere 5 GB koster 12 kr. ekstra om måneden.

Funktionalitet

Man kan følgende i hjemmesidesystemet:

• Få tilkoblet sin egen hjemmesideadresse (domænenavn) – kræver I har et webhotel – se mere nedenfor.
  • Tilføje egne sider – inkl. billeder og filer.
  • Tilføje indlæg/nyheder – inkl. billeder og filer.
  • Lave sin egen menustruktur – inkl. undermenuer.
  • Tilpasse forsiden med et flot billede.
  • Nemt at vedligeholde – kræver ikke kendskab til tekniske ting som fx html eller ftp.
  • Tilføje gallerier med billeder.
  • Vælge om forsiden skal vise fast side eller seneste indlæg.
  • Medlemmerne kan logge ind og betjene sig selv – fx tilmelde sig et arrangement, eller vedligeholde egne stamdata – nye medlemmer vil også kunne melde sig ind direkte via hjemmesiden.
  • Hjemmesiden virker på alle skærmstørrelser.
  • Links til sociale medier – fx facebook, instagram med mere.
  • Tilpasse sidefoden med adresse med mere.
  • Tilpasse højre side, så den viser fx seneste nyheder eller en særlig tekst. På små skærme vil højre side blive vist i bunden af siden.
  • Kategorisere indlæg.

Følgende er planlagt, men ikke lavet endnu:

• Visning af sponsorer – forventes klar i foråret 2022.

Følgende er ikke umiddelbart på tegnebrættet:

• Forum.
  • Webshop – altså salg af fysiske produkter med lagerstyring og lignende. Man kan sagtens sælge medlemskaber og andre “ikke-fysiske” produkter via hjemmesiden.

Sådan kommer man i gang

Domæne

Det anbefales at I køber jeres eget domænenavn. Et domænenavn er det samme som en hjemmesideadresse.

Webhotel

I skal også have et webhotel til at styre hvor domænenavnet – dvs. hjemmesideadressen – peger hen. Webhotellet vil også give jer adgang til at have mail-adresser tilknyttet domænenavnet.

Hvis I allerede har et webhotel

Så kan I fortsætte med dette. I skal “blot” ændre en såkaldt DNS-record på jeres webhotel. Kontakt os for at høre hvad I helt præcist skal ændre, og det skal som oftest koordineres med os, så det ændres, når I er klar til at gå i luften med en ny hjemmeside.

Hvis I ikke har et webhotel eller gerne vil væk fra jeres nuværende webhotel

Vi anbefaler at bruge webhotellet ved navn one.com.

Det er et stabilt og prisvenligt webhotel, som er nemt at komme i gang med. Man går blot ind på deres hjemmeside og bestiller det domænenavn man gerne vil have, og den pakke hos one.com man gerne vil have. Pakken ved navn “Begynder” hos one.com plejer at dække de flestes behov.

Hvis man allerede ejer domænenavnet, men det er hostet hos et andet webhotel, som man gerne vil skifte væk fra, så vil one.com – når/hvis man flytter webhotel dértil – spørge om man vil flytte det for at få det administreret og hosted af one.com. Og så sætter one.com en flytningsproces i gang.

Når webhotellet er bestilt – eller flyttet – så skal DNS-record ændres. Læs ovenfor i afsnittet “Hvis I allerede har et webhotel” om hvordan I gør dette.

Konvertering af eksisterende hjemmeside

Vi kan ikke hjælpe jer med at konvertere en eksisterende hjemmeside. I vil selv skulle kopiere tekster og billeder fra den gamle hjemmeside over på den nye hjemmeside. Læs evt. vores konverteringsguide.

Hjælp – det er alt for teknisk – kan I hjælpe os?

Hvis man ikke vil begive sig ud i selv at skifte webhotel, så kan vi hjælpe jer med at få gjort dette. Vi tager 2.000 kr. ekskl. moms for dette arbejde. I denne pris sørger vi for at jeres domænenavn og mail-adresser bliver flyttet over til one.com, og vi betaler det første års abonnement hos one.com, hvorefter I selv overtager betalingen af dette abonnement. Det ligger typisk på ca. 400 kr. om året.

OBS: I skal selv huske at tage evt. backup af tidligere sendte og modtagede mails hos jeres nuværende webhotel, da disse mails vil forsvinde ved et skifte. Vi kan ikke hjælpe jer med at tage backup af tidligere sendte og modtagede mails.

Kontakt os hvis I ønsker vi skal hjælpe jer med at få oprettet et webhotel hos one.com, eller skifte væk fra jeres nuværende webhotel til one.com.