Priser

Hjemmesidemodulet koster 59 kr. om måneden ekskl. moms. I abonnementet er inkluderet 1 GB data, og yderligere 5 GB koster 12 kr. ekstra om måneden.

Eksempler

Klik her for at se en række eksempler på hjemmesider

Hvad er fordelene ved at have hjemmesiden hostet hos ForeningLet?

Mange af vores kunder anvender blot vores medlemssystem, opkrævningssystem, tilmeldingssystem og så videre, og har hjemmesiden et andet sted. Og det er helt fint.

Der kan være nogle fordele ved at placere hjemmesiden hos ForeningLet. De er følgende:

• Indmeldelse og tilmelding vil ske i samme system som selve hjemmesiden. Altså i stedet for at I har ét system til hjemmesiden og et andet system til indmeldelse og tilmelding (medlemsportalen fra ForeningLet), så styres det hele nu i ét og samme system, nemlig ForeningLet.
  • I har ét kontaktpunkt, når/hvis I har spørgsmål til jeres medlemssystem eller hjemmeside, nemlig ForeningLet.
  • Rettigheder til hvem der må hvad – fx ændre i hjemmesiden eller ændre i medlemmerne – styres fra ét af samme system, nemlig ForeningLet.

Kan hjemmesidemodulet hos ForeningLet “rumme” vores nuværende hjemmeside?

Den nemmeste måde at afgøre dette på, er ved at kigge på de eksempler på hjemmesider, som der linkes til i toppen af denne side. Her kan man få et godt indtryk af, hvordan hjemmesiderne kan se ud, og hvilke ting man kan på hjemmesiderne. Læs også afsnittet nedenfor vedr. funktioner.

Hvis I har en meget avanceret hjemmeside med en hel masse særlige funktioner, så vil I nok ikke kunne bruge vores hjemmesidemodul. Hvis jeres hjemmeside primært fungerer som et visitkort, hvor potentielle medlemmer kan læse om foreningen og fx melde sig ind og/eller tilmelde sig arrangementer, så kan hjemmesidemodulet fra ForeningLet sandsynligvis godt rumme jeres nuværende hjemmeside.

Funktionalitet

Man kan følgende i hjemmesidesystemet:

• Få tilkoblet sin egen hjemmesideadresse (domænenavn) – kræver I har et webhotel – se mere nedenfor.
  • Tilføje egne sider – inkl. billeder og filer.
  • Tilføje indlæg/nyheder – inkl. billeder og filer.
  • Lave sin egen menustruktur – inkl. undermenuer.
  • Tilpasse forsiden med et flot billede.
  • Nemt at vedligeholde – kræver ikke kendskab til tekniske ting som fx html eller ftp.
  • Tilføje gallerier med billeder.
  • Vælge om forsiden skal vise fast side eller seneste indlæg.
  • Medlemmerne kan logge ind og betjene sig selv – fx tilmelde sig et arrangement, eller vedligeholde egne stamdata – nye medlemmer vil også kunne melde sig ind direkte via hjemmesiden.
  • Hjemmesiden virker på alle skærmstørrelser.
  • Links til sociale medier – fx facebook, instagram med mere.
  • Tilpasse sidefoden med adresse med mere.
  • Tilpasse højre side, så den viser fx seneste nyheder eller en særlig tekst. På små skærme vil højre side blive vist i bunden af siden.
  • Kategorisere indlæg.

Følgende er ikke umiddelbart på tegnebrættet:

• Forum.
  • Webshop – altså salg af fysiske produkter med lagerstyring og lignende. Man kan sagtens sælge medlemskaber og andre “ikke-fysiske” produkter via hjemmesiden.

Sådan kommer man i gang

Domæne

Det anbefales at I køber jeres eget domænenavn. Et domænenavn er det samme som en hjemmesideadresse.

Webhotel

I skal også have et webhotel til at styre hvor domænenavnet – dvs. hjemmesideadressen – peger hen. Webhotellet vil også give jer adgang til at have mail-adresser tilknyttet domænenavnet.

Hvis I allerede har et webhotel

Så kan I fortsætte med dette. I skal “blot” ændre en såkaldt DNS-record på jeres webhotel. Kontakt os for at høre hvad I helt præcist skal ændre, og det skal som oftest koordineres med os, så det ændres, når I er klar til at gå i luften med en ny hjemmeside.

Hvis I ikke har et webhotel eller gerne vil væk fra jeres nuværende webhotel

Vi anbefaler at bruge webhotellet ved navn one.com.

Det er et stabilt og prisvenligt webhotel, som er nemt at komme i gang med. Man går blot ind på deres hjemmeside og bestiller det domænenavn man gerne vil have, og den pakke hos one.com man gerne vil have. Pakken ved navn “Begynder” hos one.com plejer at dække de flestes behov.

Hvis man allerede ejer domænenavnet, men det er hostet hos et andet webhotel, som man gerne vil skifte væk fra, så vil one.com – når/hvis man flytter webhotel dértil – spørge om man vil flytte det for at få det administreret og hosted af one.com. Og så sætter one.com en flytningsproces i gang.

Når webhotellet er bestilt – eller flyttet – så skal DNS-record ændres. Læs ovenfor i afsnittet “Hvis I allerede har et webhotel” om hvordan I gør dette.

Konvertering af eksisterende hjemmeside

Vi kan ikke hjælpe jer med at konvertere en eksisterende hjemmeside. I vil selv skulle kopiere tekster og billeder fra den gamle hjemmeside over på den nye hjemmeside. Læs evt. vores konverteringsguide.

OBS: Hvis I skifter webhotel skal I selv huske at tage evt. backup af tidligere sendte og modtagede mails hos jeres nuværende webhotel, da disse mails vil forsvinde ved et skifte. Vi kan ikke hjælpe jer med at tage backup af tidligere sendte og modtagede mails.